mandag den 3. februar 2014

Fødselsdag og klargøring

I går var det min fødselsdag. En dejlig dag sammen med familien. Mor, far og Esben var kommet over for at hygge lidt med os i weekenden. Jeg havde sørget for dejlig solskinsvejr (de første solstråler i en måned) så vi kunne komme ud på en frisk gåtur :-) Solen holdt hele dagen og rundede af med et flot lysshow inden mørket faldt på. Dejligt lige at få nogle fantastiske dage til at give lidt ekstra energi og humør til at kunne komme igennem den kommende tid.

I dag var jeg til klargøring på Rigshospitalet. Samtale med sygeplejerske, læge, narkoselæge og så lige få taget nogle blodprøver. Alle er jo super søde. Blev lidt nervøs dag lægen (ikke en der skal operere mig) begyndte at antyde at jeg skulle opereres for et acousticus neurinom, altså den første diagnose jeg fik. Men tror vi endte med at blive enige om hvad det drejer sig om. Den må vi lige sørge for at cleare med kirurgen i morgen inden de lægger mig til at sove. Der kan jo være en forskel på hvordan de griber det an. 
Jeg er stadig rimelig rolig, selv om jeg af og til kan mærke nogle sommerfugle flakse rundt i maven. Jeg har helt ærligt ikke lyst til de første dages smerter og kvalme :-( Men jeg skal nok komme igennem. Især fordi jeg ved at jeg har en dejlig familie og fantastiske venner der hepper på mig og altid er parat med en hjælpende hånd :-)

I morgen ved 10-tiden ruller de mig afsted til operation. Kryds fingre for mig og for at kirurgen Lars Poulsgård, den supermand, lever op til sit bedste.


1 kommentar:

  1. Hi Britta! Thank you for writing this down, you are extraordinary brave! I cannot wait to know you are out of that table and everything went well.
    Big hugs,

    Jose

    SvarSlet